prof.
Olimpia Cotan - Prună
În limba română scurgerea timpului e jalonată de Ornic/Ceas-Ornik pe Calea în
dar –Calendarul, lăsată de Ana-Nika
prin Marile Preotese de pe ormenişuri,
asistentele Ora.Deei, sub orândele Zânei Ora.Nika.
Enki e Nika prezentă din începuturile sacre ale
omenirii pe tăbliţele de la Qumran, dar și pe cele sumeriene descifrate de
Zecharia Sitchin. Enki-Nika/Nike rămâne
criptată în toponime, oronime, oiconime din toată lumea. Ea este înţelepciunea
sacră criptată în mitologie, prezenţă
imagistică ziditoare a Cerului-Ni-Nea-apă
şi Pământului Ka, măreaţă Vict.Orie cosmică.
Zidirea cosmică a
condiţiilor de vieţuire pe Terra e izbânda Zânei Nika şi a celor 8 megaenergii
cu cei 40 de asistenţi cosmici păstraţi de memoria colectivă în istoria veche, prezentă
în mitologie, datini, obiceiuri străvechi, reluate în basmele noastre ca un
diamant cu multiple faţete, indicând Calea
în dar marcată de importantele evenimente cosmice ale Creaţiei, păstrate lingvistic,
grafic, atestate de arheologie.
Am mers pe
urmele istoriei Marilor Preotese şi-am înţeles că renumită e Ora.Deea, dar specială e Or.Nika pe aria
vechii Dacii.
Ora.Deea e
importanta prezenţă cultică din Hiper.b.Oreea
- prima insulă de pe Terra, preoteasă a oreenilor, primii vieţuitori de pe
această înălţime numită ormeniş. Nika, scrisă Enki, ştiută drept Nike
la greci ca zeiţă a Vict.Oriei,
dăltuită de geto-daci pe stâlpul de căpătâi în vechile cimitire, o prezenţă
rară pe crucile creştine, e asimilată cu cea mai grandioasă forţă cosmică ea
fiind Drept Dumnezeu, făcătorul Cerului şi al Pământului, cea ce
conducea o misiune specială cu 8 consilieri ştiuţi de magii, mega.energii în datina Măcinicilor prezentă la strămoşii noştri
în ziua de 9 martie.
Nika e dăltuită
pe obiecte de cult precum ștampila zânei
- pistornicul ce sfinţeşte pâinea numită pres cu Ra (Ra – zeul Soare),
ce atestă sedentarismul strămoşilori geto-daci ce cultivau cereale de mii
de ani, inventând vatra pâinii de la
țest la cuptor. Orii de pe ormeniş, un loc înalt, ştiut drept ponor, grui, grădişte, măgură, movilă,
picior de plai etc., urmau legile sacre ale
Preoteselor Solare, rânduite de Ora.Nika cea mai importantă Ora.Dee, ştiută în
zilele noastre ca fiind și Ana-Doki.Ana.
În Dacia
străveche Zâna Nika a pregătit Terra pentru vieţuire, în fruntea unei misiuni
cosmice asistată de megaenergiile universale, criptate de iniţiaţi în ştiinţa
sacră.
Ormenişul era
situat strategic pe înălţimile de sub Soare
(OraŞaue) ştiute până în zilele
noastre ca oraşe. Sarmizegetusa e pe ormeniş, iar pârâul ce-o înconjoară se numeşte Apa Oraşului străvechi.
Mulţimea dovezilor lingvistice străvechi e o
realitate neîntreruptă: de la Ora
sacră, OraNika, la OraDeea, la Orăştie, Oraviţa, Orăştioara de Sus, Orăştioara
de Jos etc., în toată lumea euro-asiatică, purtată în toponime, oronime,
hidronime, oiconime, datini, marcând drumurile arienilor-oreeni din Hiperboreea
atestată arheologic de savanta lituaniană Marija Gimbutas ce-a străbătut
siturile Vechii Vetre Europene şi-a argumentat matri-focalitatea omenirii.
Am fost
surprinsă de mulţimea cuvintelor din limba română ce includ cuvântul Nika/ Nike,
de prezența specială şi Unică a Zânei VictOria, o izbândă a misiunii
cosmice-solare. Calendarul matriarhal a ajuns până la noi sub denumirea de Calendarul Babelor, adică al bătrânelor
înţelepte, că în vechime ba însemna mare, iar baba era cea mare.
Străbunele nostre,
Babele, Mamele cele Mari şi BuNikile sunt o prezenţă unică a trunchiului
traco-geto-dac susţinut metaforic de către imaginile şi înscrisurile de pe
obiectele de cult, imaginile cultice precum cervideul
Saraba cu 8 picioare de pe pocalul din Tezaurul de la Agighiol-Sabangia jud.Tulcea
descoperit în anul 1937. În scrierile sacre ale vikingilor, Edda, calul Sleipnir cu 8 picioare îl poartă pe Odin în Valhalla.
Magnifica
Nika nu are ascendente. E Unica în datina străbună geto-dacă a Măcinicelor de
la 9 martie, ce coordonează Facerea consemnată
de Biblie. E An-Noua, cu o echipă de
8 magii, purtătoare de energii cosmice colosale, ştiute din bătrâni de magiile Nikăi, măcinikele, ce-au făurit
Cerul dislocând imense întinderi de pe Terra îngheţată, făurind o planetă
accesibilă vieţuirii. Patriarhatul o numeşte Uitata cum se ştie în
Oltenia, pentru care în lumea satelor se rupe o turtă mare şi se împarte celor
din Hora Focului de Sânziene,
bătrânilor ca să-i uite moartea, iar tinerilor să nu-i uite dragostea.
Măreaţa VictOrie a rămas în memoria colectivă şi-i
atestată pe stâlpii de hotar, pe cei
de la căpătâiul celor duşi, pe pietre de hotar, în întreaga arie geto-dacă, de rămâi
descumpănit să vezi dăltuit pe crucile creştine Nika - adeverind că-i Dumnezeul nostru din străbuni.
Am înţeles din Calendarul
Babelor că din vechimea matriarhală timpul era jalonat în ani, iar acest cuvânt face trimitere la Facerea Cerului,
care în vechime se numea Ana. Cerul
şi Pământul locuibil este opera unor transformări grandioase din moment ce n-au
putut fi uitate. La noi, geto-dacii
din emisfera nordică, Anul începea
odată cu întreaga fire a naturii, primavera, şi urmau Ano,
timpurile ce se relua anual.
Grecii au zeiţe,
ca neveste ale zeilor, indicând trecerea la patriarhat, dar zânele geto-dace sunt
de la începuturile sacre ale lumii. Ele patronează începutul Anului la 1 martie. Primele 9 zile sunt Măci.Nikele, rememorate ca fiind Babele Dokiei , cele ce au făurit lumea
terestră, înlocuite de patriarhi cu măcinicii.
Do însemna apă în vechime, iar Ki pământ. La geto-daci Nika este similară cu DoKia, iar magiile, acele colosale energii
cosmice, sunt asistentele sale care au nume ce le indică cu precizie: Martinika,
Roiniţa, Ghinika, Gaia.Nica protejând în coduri lingvistice pe OraNika, ziditoarea
lumii pe Terra, Unică în lumea geto-dacă, Uitata
de Neuitat.
Prima zi, cea a Babei Marta, e dedicată Mărţiş.Orului. El e șnurul de lumină
plin de eneriile cosmice ce s-au desprins din universul solar și au încălzit
Pământul dezgheţând calota de sub care s-a dezvelit prima insulă, Hiperboreea,
în al cărei nume este prezentă măreţia Orelor cu OraDeea, cu OraNica.
Tradițiile s-au păstrat până în zilele noastre când urcatul pe munte în zorii dimineţilor sacre solare e salutat pe Munţii cei Mari la Solstiţiu de vară cu rugăciunile
moştenite de la Orante, Orăniţe, Orăştioare etc.
La granița dintre
Macedonia și Albania se întinde muntele K.Ora.b/Golem Korab (b înseamnă mare) cu vârful Korabul Mare de 2764 m înălţime, un Tato
Nipal veritabil ca rugăciunea Tatăl Nostru, dusă în Cutahya turcească, în
Kotania vest chinezească, în Kotania din Bolivia de către anacoteliştii (ana – cer și cotă
– înălțime adică asceți ai înălțimilor)
arieni din Carpaţi.
Ştiinţa
străveche se păstrează în toate zonele lumii unde şi-au purtat paşii
hiperboreii arieni din vremuri multimilenare. Informaţiile ajung anevoios că numai
mitologia, datinile, obiceiurile - de multe ori în limbile arhaice, mai dăinuie
pe vetrele urmaşilor valahi.
Miron Scorobete
argumentează că e Dacia Edenikă adică
E.Deea.Nikă. Valahia e prima ţară scrisă
în Bibliei, iar meridianul 0 Greenwich / Gree.Niche din Brita.Nike, a migrat de pe aria Vechii Vetre Europene.
Am scos de pe
Internet 800 de localităţi din România ce
conţin cuvântul Ora sau expresii
înrudite şi câte-or fi oare pe întinderile euroasiatice, indicând originea pe Vatra
Vechii Europe, unde trăieşte azi poporul
român, idee argumentată arheologic de savanta lituaniană Marija Gimbutas.
În sudul Dunării,
Mărţiş.Orul (adică mărturia Nikei) e Mărti.Niki sau Marti.Neciki.
Românii au o legendă despre mărțișor: e cel ce aduce lumină şi energie. Baba
Dochia şi-a lepădat cele 9 cojoace şi ultimul îngheţ a transformat-o în stâncă de piatră ca şi pe oile sale, indicând ultima glaciaţiune
de pe Terra, a zecea, păstrată în mitolologie şi atestată de arheologie şi
ştiinţă.
Dochia - Doki.Ana ne duce cu gândul la facerea lumii, din
începuturile astrale ale Enki-Nikei –VictOria, la OraNika românilor şi la Men.Ora păstrată în datina Ha-Nuka la evrei.
LumiNika e lumânarea adusă din vechime de
către Nika. La români CrăciuNika împarte
lumina în cea mai lungă noapte din An,
la solstiţiul de iarnă, prin crenguţe aprinse din vatra centrală, unde ardea
buşteanul Hestiei pe toate ormenişurile. În familia noastră Tata stingea lampa
cu câteva minute înainte de Miezul
nopţii şi pe întuneric, cu faţa spre icoană, aşteptam să ne aducă Ornicul, Lumina
îngerilor de la Dumnezau, când numai Mama aprindea lampa, în şoapta rugăciunilor
sacre ce mie mi se păreau pline de vrajă astrală.
Calea sacră de la Menoră la Hanuka în cultul ebraic
Sărbătoarea luminilor este datină din vremea lui Moise la evrei, când se primea lumină de la rugul aprins, înlocuit cu Sfeş.Nikul cu 7 braţe, rememorând evenimentul
cosmic numit Facerea în Biblie, unde lumina lumii e adusă de o
personalitate cosmică, Enki-Nike, și
este dăruită oamenilor prin magiile sale, păstrate
de marii iniţiaţi pe obiectele de cult din vechimea sacră, prezente codat în
datini, obiceiuri, ritualuri cosmogonice.
Sărbătoarea luminilor marchează zilele de
Hanuka (Ha.Nukii) ce se ţine în luna decembrie. Capacul de aerisire din
vârful cortului se astupă, ca şi în locuinţele tip surlă de pe vatra geto-dacă,
şi se aprindea Rugul Hestiei vegheat
de o preoteasă ce împărţea focul, lumina.
În vremea lui
Moise Sfeş.Nicul (menorah numiotă și
Hanukia) avea 7 braţe-candele, dar capătă 8 candele în vremea Macabeilor (secolul
al II-lea î.Hr.) ce se aprind din stânga spre Axul central cu lumină veşnică de la Rugul aprins în jurul unui buştean, vegheat din vechime de o preoteasă.
(Poporul evreu a adoptat menora ca pe un simbol central și durabil al marelui
mit al exilului și al speranței de izbăvire. Astăzi menorele au 7 brațe, iar cea de Hanuka are 9 brațe.)
La români se mai
ştie de Crăciuna ce aprindea crăcuţe-crenguţe pentru toate vetrele. În zilele
noastre se fac colăcei, pâinişoare în care se pun luminike, apoi se împart colindătorilor în noaptea de Moş Ajun. Colacul
şi plăcintele de Crăciun au formă de buturugă şi în zilele noastre când se onorează
mesele cultice cu Tortul Buturugă.
Această
străveche datină la evrei – HaNuka, indică
Acea Nuka-Nika din vremuri sacre,
existenţiale. În centrul altarului sinagogii se află o candelă Veş.Nik luminată numită Men.Ora,
ca un menhir, similară cu Ora.NiKa la geto-daci.
În
prima seară de Hanuka cu rugăciuni se
aprinde prima candelă din stânga Sfeş.Nikului
sacru cu 8 candele, egal depărtate de
candela centrală. Stela în formă de stea pe frontispiciul Templului Coral
evreesc are 8 raze înconjurând un centru
plin de simboluri străvechi. Sfeşnicul e present pe stema evreilor, în toate
sinagogile, dăltuit şi pe morminte.
Sărbătoarea Luminilor rememorează
evenimentul cosmogonic de zidire a lumii.
De la Victoria Macabeilor
împotriva elenismului sfeşnicul capătă 8 braţe, iar în centru, pe axul înalt, e
Men.Ora cu lumina veşnică, amintind
de cele 8 megaenergii, asistente ale Zânei Nika.(Să ne amintim căîn vechime
Anul avea 8 luni şi începea la 1 noiembrie.)
În toată zona carpato-dunăreană
la 1 noiembrie se împrejmuiesc mormintele cu lumânări (Lumi.Nike) și se scrie cu pietricele Nika. Iată o realitate de necontestat!
MenOra e Candela Brâu, ce indică Orele de lumină că zilele se
numeau odinioară Ore. În multe
lăcaşuri de cult din lume există Brâul de
Candele aprinse de la Candela sfântă numită MenOra în cultul mosaic sub care se ovaţionează Dumnezeul nostru, prin rugăciunea Shehecheyanu
- pentru: Cel carele ne-ai dat viaţă,/ Ne-ai
ţinut vii şi ne-ai ocrotit. (vezi Talmudul,
Berachot 54a, Pesakhim 7b, Sukkah 46a, et al.) Iată ce precizare pentru HaNukii-MenOra
păstrată din iniţierile străvechi
evreieşti, purtate de arienii carpatini multimilenari în toată lumea.
Omenirea creată după chipul lui Dumnezeu e
inteligentă, iar simbolismul acestora este tezaur de cunoaştere sacră.
Hanuka este o datină păstrată de evrei,
plină de iniţieri străvechi, cu trimiteri bogate pe ştiinţa sacră. Cele 8 candele
primesc lumină de la Men.Ora / Ha.Nukii,
de la Ora.Nika - numită în patriarhat
Prometeu - Primul Om Teu/Zeu, într-o anumită ordine pe direcţia acelor Ceas.Ornicului Solar, amintind că
fiecare zi e sărbătoarea Lumi.Nikăi-Men.Oră.
La creştini, menora
devine un brâu de candele aprinse de
la razele pantocrator dintre Cer şi Pământ. Fiecare candelă poartă făcliile
magiilor Nikei.Ora indicând energiile cosmice, Fereastra Altarului ce primeşte
prima Rază de Soare, ce onorează pe rând ferestrele cultice ale altarului ce
filtrează lumina multicoloră în vitralii multicolore cu imagini cultice. Zâna Nika e pivotul central, expresie
a forţelor colosale regăsite imagistic şi în Mitul Saraba din scrierile vedice,
ce deţine energii - forţe colosale - unice între Cer şi
Pământ ca şi MenOra ce dă lumină Întregii lumi şi fiecare asistent
cosmic, măcinikă, megaenergie, lumânare, candelă poartă lumina pe tot pământul,
care nu poate fi luminat numai pe o porţiune că are direcţii cardinale,
intercardinale, zile şi nopţi etc.
Hanuka începe în
cea mai scurtă zi din an cu Lună Nouă
de la solstiţiul de iarnă. Durează 8
zile, similară cu Măcinicii care la români sunt câte 8 la Joc Voinicii şi au forma cifrei ce este sinonimă cu
infinitul. În bisericile creştine sub Pantocrat.Or, (pan-tot și kratos-putere,
adică toată puterea e a luminii) e punctat
Brâul
Voinikelor. Din Zona central, de
deasupra, porneşte un mănunchi de şnururi galbene aurii către fiecare candelă,
razele megaenergiilor cosmice dirijate de Men.Ora, Nika.Oră, Vict.Oria, Zâna zidirii
criptată în mitologia geto-dacă matriarhală.
Sărbătoarea HaNuka – Acea Nika, este un substitut al Crăciunului la evreii crescuţi în
mediul creştin şi în 2014 acesta începe pe 16 decembrie, iar în 2016 pe 24
decembrie. La noi a rămas Crăciunul cu dată fixă şi numai Paştele e călător
după Luna Plină, dar respectă o anume
perioadă şi-i o mândrie că aceasta e calculată cosmic de geto-scitul Dionisie Exigul,
prezent în Calendarul ortodox
la 1 septembrie când începe Anul Creştin.
Crăciunul începe la miezul nopţii la noi,
creştinii ortodoxi, cu Bună Dimineata la
Moş Ajun!, din prima clipă a
Zilei numită în vechime Ora, când Anul vechi pălpâie cu ultimile puteri în
poarta Crăciuniţelor înmânându-le energiile
cosmice nemuritoare, așa cum moaşa cu mâini de aur, Crăciuna, l-a adus şi pe Iisus la lumina zilei. Hanuka începe la asfinţit şi este
prezentă şi în Calendarul Gregorian. Iisus
şi Crăciunul sunt de origine aramaică, mult mai vechi, mereu reînnoit din
timpurile sacre. În rugăciunea de aprindere a Lămpilor se spune că Dumnezeul
nostru e Împăratul Zidirii.
Iată cine E HaNuKA: E Nika ce-a
zidit Cerul şi Pământul în 8 zile
cu ajutoarele sale megaenergii-magii. La geto-daci veşmintele Babei Dockia se lichefiază
şi descoperă stâncile de pe Terra - Piatra - atât de importantă şi păstrată
de memoria colectivă fiindcă e materialul cu care s-a zidit Totul pământean sub lumina Orei. Oamenii au înţeles că fără
lumină, fără Soare şi Lumina sa nu poate exista nimic. Crăciunul îmbină substratul creştin cu cel precreştin în
tradiţia istorică pe care s-a ţesut nevoia de
real şi miracol. Ştiinţa păşeşte anevoios, acceptând cu greu ştiinţa sacră iniţiatică- criptată mitologic
în mit, basm, obiceiuri, datini, comori
de ştiinţă sacră.
Hanuca e
sărbătoare precreştină emblemă a cultului ebraic, esenţa nucleului etnic naţional, dovedită de lupta Macabeilor în vremea
lui Antioh al IV-lea, care reprezenta puterea elenistică şi-a interzis religia eveilor,
folosind Templul pentru noua credință. Activităţile din Templul Ierusalimului au
fost înlocuite cu cele elenistice. Lupta
Macabeilor asimilaţi Oamenilor Mari, Eroi, Uriaşi din vechime dovedeşte că religia este liantul etnic al unei comunităţi, că dogme diferite implică
moduri de viaţă diferite.
Iuda Macabeul a
înţeles că supravieţuirea religioasă
e temeiul etnic al independenţei
naţionale şi câte războaie religioase n-au zguduit omenirea din această
cauză? Bătrânul Matatia-Macabeul se sprijină pe fraţii şi copiii săi, o armată ce-a
apărat temeliile cultice, biruind cu grele jertfe. Ei venerau cărţile sacre,
dar ocoleau cuvântul Dumnezeu, impus de elenism. Matatia - Macabeul l-a
înlăturat pe cel care aducea jertfe regelui seleucid pe altarul templului
evreesc de unde fusese distrus şi uleiul
sfânt pentru MenOra.
Vestiţi sunt cei
7 fraţi Macabei şi Mama lor, Solomonia, iniţiaţi în Şcoala lui Eliazar,
care la 90 de ani nu şi-a renegat
credinţa veche şi-a preferat moartea cumplită. Cei
7 fraţi din Centrul Cultic al marelui învăţat au fost arestataţi cu mama lor, chinuiţi
de Antioh şi ucişi de la cel mare la cel mic, precum Brâncovenii Sarabi la 1714.
Fraţii Macabei au decisi să nu-şi trădeze
credinţa, că numai aşa vor rămâne fiii
etniei în care s-au născut, precum Constantin Brâncoveanu care le-a spus
fiilor şi ginerelui său că le-a rămas
numai sufletul care va merge neîntinat la Ceruri în acea mare zi a Creştinătăţii:
ziua Adormirii Maicii Domnului, Sf. Maria Mare. Mama celor 7 fraţi mucenici Macabei,
Solomonia, a sărit în foc şi osemintele-i sunt la Patriarhia din
Constantinopol. Cei 7 fraţi Macabei mucenici şi mama lor sunt în Calendarul
creştin ortodox comemorați pe 1 august,
înainte de postul Sfintei Maria Mare. Cei 6 martiri Brâncoveni canonizaţi în 1992 sunt
prăznuiţi pe 16 august, după Sfânta Maria Mare. Am făcut acest arc peste 2000
de ani în timp, călăuzită de încrederea că rădăcinile
etnice sunt adânc ancorate în iniţierile cultice străvechi, devenite blazon
de legimitate sacră pentru
comunităţile umane şi conducătorii lor cultici, politici şi militari.
Cultul Saraba-Nike ilustrat imagistic pe pocalul Tezaurului de la
Agighiol, județul Tulcea
Arheologia
din zona carpato-dunăreano-balcanică a dezvelit pentru omenire artefacte
grăitoare deţinute de ştiinţa sacră străveche ce împodobeau simbolic obiectele
de cult de pe altare dovedind că acestea sunt prima scriere din lume.
Interesant
pentru tema noastră este pocalul-pahar bitronconic, din argint-aurit, cu imaginea
Cervideului Sarabă ce are 8 picioare,
descoperit în anul 1937 de către arheologul Ioan Andrieşescu şi istoricul
Dumitru Berciu într-un tumul din nordul Dunării, la Agighiol - Sabangia, jud.
Tulcea cu artefacte din secolul al IV-lea î.Hr.
Acest pocal-pahar
înalt de 18 cm e alcătuit din două trunchiuri
de con unite la mijloc pe baza mică, marcând talia ca o clepsidră cu deschidere
mare, ce-i dă stabilitate pe altar şi o supleţe specială pentru uzanţa
ceremoniilor cultice.
Mormântul în
care a fost descoperit avea trei încăperi funerare dintre care două erau pentru
prinţul şi preoteasa Basarabă, iar a
treia conținea scheletele a trei cai,
arme, harnaşament bogat ornat. Printre mulţimea de obiecte din aur şi argint
atrag atenţia un coif cu ochi, două pahare rython, două cnemide, 5 cupe-fiale şi multe
podoabe din aur şi argint-aurit.
Artefactele descoperite
sunt din vremea Marilor Preotese amazoane, când regina transmitea însemnele princiare soţului prin căsătorie. Kotya - Marea preoteasă, are numele scris
pe vasul de argint circular prin inscripţia Kotyo
ceg(T) beo şi e originară din neamul
Kotinilor Carpatini semnalaţi pe
harta geografului Ptolemeu la 141.
Kotya era farmacoană, zâna plantelor, o
sânziană străveche, precum Kothana, Godwana, din care provenea şi Buda, ca personalităţi
ale unui cult străvechi în care Koty.Ora
s-a păstrat şi în numele unui ormeniş antic pe malul sudic al Mării Negre.
Zeul Wotan urmaş de Koti.Ore era de prim ordin în lumea cultică patriarhală.
Peuce era insula din
nordul Dunării unde Hercule venea să vâneze Cerboaica
cu picioare de aramă, să fure Merele
de aur şi Brâul Hipolitei pe care
Artemisa l-a obligat să le restituie fiindcă aici era Marele Centru cultic antic al geto-dacilor. În Insula Peuce se afla
Altarul suprem ce acorda însemnele noilor Altare. Aşa se înţelege existenţa
unui pocal identic cu Cervideul Sarabă
la Sevlievo, în sudul Istrului, şi tumuli
funerari identici la Porţile de Fier ca cel de la Agighiol-Tulcea. George V. Grigore
arată că e vorba de o frăţie a
comandanţilor geţi care s-au rupt de tracii
nordici, învinşi în luptele îndelungate cu perşii (sec. V-IV î. Hr.) care, fiind nechibzuiţi, au fost înrobiţi, deşi erau cei mai viteji și mai
drepți dintre traci - cum scrie Herodot.
Din păcate, nici istoricii, nici căutătorii de
adevăr istoric nu sunt atraşi de unica imagine de mari dimensiuni de pe potirul
cultic ce ne poartă în vechimea ancestrală. Numai pe acest potir se află Fabulosul Cervideu cu 8 picioare.
În scrierile Edda ale mitologiei nordice e prezent calul cu 8 picioare - Sleipnir, ce-l poartă
pe Odin pe căi astrale, întrând în Valhalla. În sudul Coreei (Oreei) din Silla antică se află o
pictură rupestră cu un alt cal cu 8 picioare, scrie Constantin Miu, întărind ideea
că scrierile vedice sunt duse de arienii carpaţici în estul Asiei. Mircea
Eliade scrie despre Cervideul vedic Saraba,
că în sanscrită - Pali e Asura Saraba cu 8 picioare, un Animal fabulous
- călăuză legitimă cultică.
Dintre cele trei
pocale de argint-aurit găsite în România,
cel descoperit la Porţile de Fier, azi încă la Muzeul din New York, e special
prin imaginea centrală bogată în imagini a unui Cervideu cu 8 picioare ce ocupă
cel mai mare spaţiu pe verticală, prezent pe ambele feţe, în mediul
natural, cu forme de relief luminate de soarele rotund plin de simboluri cu sensuri
bine precizate. Cuvântul Saraba-Basaraba
e identic cu Ora.NiKa, Ora.Deea din
vremuri ancestrale, păstrate în iniţierile strămoşilor noştri ilustrate pe
acest artefact de preţ.
Gh. Şeitan aduce
în prim plan casta înţelepţilor geto-daci, numită Sarabii Terrei, prezentă până la Brâncoveanu şi urmașii săi, veche de 2500 ani, un timp prea scurt
istoric, fiindcă-i detaşat de matriarhat, la care se apelează numai tangenţial
de către istorici (ist.Orici), că se
lovesc permanent de porţile ferecate ale matriarhatului numit Lumea veche. Să nu uităm că tot ce
există are mai întâi O Mamă, iar trimiterile
la patriarhatul cu care începe Ist.Oria,
îşi are rădăcinile puternice în Scrip.Oria
preist.Orică, jalonată pe Calea-n dar(calendar)
zidită de iniţierile străvechi matriarhale din ştiinţa cosmogonică geto-dacă.
Saraba e o formă lingvistică criptată. Sa e Za,
Zână, al cărei pereche masculină este Zân,
ca dovadă că-i din lumea geto-dacă străveche. A doua particulă a cuvântului
este Ra folosit tot din vechime
pentru a indica Soarele. Ba însemna mare, măreţ. S-a pornit de la Sara
şi se ajunge la Saraba, iar de aici
la Basaraba
adică Zâna cea Mare a cultului Solar, cu Marile Preotese subordonate,
ce au la dispoziţie un alai de preotese cu sarcini şi orânde bine precizate. Care este motivaţia că o caprină fabuloasă
cu 8 picioare este numită Sarabă şi-prezentă pe pocalul sacru de la Agighiol, de
la Porţile de Fier, dar şi în Bulgaria la Vraţa?
Cervideul numit Sarabă în scrierile
vedice, ocupă locul central
pe ambele părţi ale pocalului pe care se pot vedea formele de relief, Soarele, Cerul,
Pământul şi Ocenul Planetar. Capul orientat spre dreapta ţine o coroană de
păsări cu aceleaşi forme şi dimensiuni, cu ochii mari şi ciocuri puternice, egal
depărtate. Acestea se unesc într-un brâu
ce susţine Cerul pe creştetul cervideului plin de energii colosale semnalate
de striaţii verticale, ce susţin capul pe gâtul ca un trunchi de piramidă.
Striaţiile
energetice continuă pe pieptul vânjos, până la copitele celor 4 picioare din
faţă. Gâtul puternic striat
vibraţional pe verticală, face corp comun cu pieptul decorat în acelaşi fel, ce
continuă pe cele 4 picioare din spate ce se sprijină pe Uscatul Terestru,
înconjurat de ape şi susţine corpul masiv şi necesar dintre Cer şi Pământ. În
acest mod este redat colosalul Axis Mundi,
Polus Geticus – Poarta Cerului. Cununa Cerului – Atmosfera, e deasupra capului puternic îmbrădat pe alte pocale. Deasupra
păsărilor e o perdea cu picături fine
ce indică Atmosfera puternic
susţinută de coarnele speciale. Pe alt pocal sunt distincte şi coarnele
îmbrădate aşezate sub păsările cerului, ce au 8 ramuri scurte, groase. Cele 8
picioare ale cerboaicei sunt pe uscat. Ochiul mare, dublu încercuit, prezent şi
la păsările cerului indică răsăritul Soarelui pe Terra. Ochiul foarte mare e
orientat spre răsăritul Soarelui.
Această
construcţie imagistică este un Tot
susţinut de o forţă specială unică între Cerul şi Pământul planetei Terra, locul
vieţuirii noastre omeneşti, frântură a Universului infinit, despre care sţiinţa
veche ne transmite învăţături criptate.
Saraba e Zâna Mare a Soarelui ce susţine Cerul deasupra Terrei şi e de Două
Ori Mare adică BasaraBă pentru că e şi
Nika şi Oră. Pe acest pocal e imaginea VictOriei
Nika, a Izbândei sacre de făurire
a condiţiilor existenţiale, cea ce poartă cel mai important mesaj cosmogonic.
Această
personalitate mitologică are formă de caprină indicând zona geto-dacă unde
trăiesc caprele negre din vechimea
ancestrală, pe steiurile de munte sub cer. Într-o variantă a Mi.Oriţei, Oriţa-oiță e căpriţa care-l îngrijeşte pe ciobănel cu toată familia.
Saraba Cervideu
de la Agighiol e Căpri.Oară şi sub nici un motiv țap. Caprina e anterioară
acestuia în lumea androgină. Iată încă o dovadă că-i o codare din vremuri
matriarhale, iar tematica cu vechi iniţieri de Basarabă e ştiinţă sacră
ariană dusă din Carpaţi în India, Coreea, Japonia de către cotici-cotani,
un adevărat popor de iniţiaţi,
anacotelişti, ce-au păstrat iniţierile străvechi matriarhale ale geto-dacilor.
E uşor să vezi
că obiectele de cult identice semnalează o uniune tribală bine ancorată în timp,
însă rupte vizibil de matriarhat sunt sărăcite. Această Caprină fabuloasă cu
8 picioare e o prezenţă simbolică a unei construcţii cosmogonice între Cer
şi Pământ - casa existenţei pământenilor. E specială pentru noi, românii, că
folosim cosoroabele ce susţin lăcaşurile casele de sub cer prin căpri.orii-piloni, intuiţi de către Gh.
Şeitan în lucrările despre Cultul Saraba (vezi
revista Dacia Magazin nr. 35-36).
Pe o tăbliţă de
la Tărtăria veche de peste 7000 de ani este o Căpri.Oară îmbrădată, cum e ilustrat şi pe pocalul de la Agighiol (care-i
o veche Agie de lângă un lac al
fostei Insule Peuce luminată din negura timpului de titanul Preistoriei Dacice,
românul Nicolae Densuşianu).
Marile preotese
deţineau aceste învăţături străvechi încrustate pe obiectele de cult, ca sfinte daruri regăsite azi, dar fără însemnele străvechi alungate de patriarhat. De ce în tumul era înmormântat principele
şi o personalitate feminină? Să nu ştirbim rolul important al reginelor preotese
ce dădeau bărbaţilor ranguri înalte
şi nu invers, deci ne aflăm în plin matriarhat care păstrează iniţierile
ancestrale.
La nunţi oraţiile vorbesc despre o adevărată vânătoare de căprioare, cu care se
nunteau ca surioare, soţioare cum
hotărau Legile belagine-matriarhale ale Hestiei. Ştefan cel Mare înalţă o mănăstire pe vechi zidiri de cult şi-o numeşte CăpriAna adică Cervideul ce susţine pe Ana -
adică Cerul. Căprioara ageră, sprintenă, cu gâtul mobil, sobră şi maiestuoasă
e simbolul facerii lumii, de la strămoşii
noştri geto-daci.
Elementul ce leagă Men.Ora de Nika.Oră -
Sarabă - BasaraBă, și Cervideul cu 8 picioare de calul fabulous Sleipnir este cifra 8. Astfel cele 8
asistente cosmice ale Nikei sunt simbolizate de cele 8 picioare care susţin
Cervideul Sarabă.
Ţapul - Cervideu e patriarhal, iar Saraba în limba română e la genul feminin. Regele Solomon ştia că
regina din Saba avea un secret: era Sarabă
cu picioare păroase de caprină mereu
acoperite. S-a lecuit prin Creştinism. Căprioara Artemisei cu Picioare
de aramă şi Coarne de aur este un
cod de iniţieri străvechi. A primit-o de la nimfa
Taygeta, una din cele 7 fiice ale lui
Atlas, ştiute ca cele 7 Pleiade,
ce denumesc o constelaţie din vreamea astrologilor antici deoarece evreii aveau
interdicţia de a studia constelaţiile. Regina din Saba purta o mantie albastră
cu 7 stele ca urmaşă a arienilor pelasgi ce-au salvat înţelepciunea atlantă,
cum dovedește Michaela Orescu.
Mitul Saraba e
păstrat în simbolistica sacră şi a fost dus până în vestul Chinei şi în India
de către arienii carpatici multimilenari. Cum să apreciem altfel că într-o peşteră
din sudul Coreei, în antica Silla, există un desen cu un cal fabulos ce are 8 picioare? Odin, zeul antic nord european intră
în Valhalla pe calul fabulos Sleipnir ce are tot 8 picioare. Popoarele euroasiatice s-au desprins din Vechea vatră a
Europei unde trăieşte azi poporul roman. Ei își au originea pe ormenişurile Oreenilor
străvechi de pe Hiperboreea, prima insulă dezvelită din ghețuri de misiunea cosmică
ce a fost condusă de Enki-Nika.Oră
asistată de cele 8 megaenergii- măcinice
cosmice.
În nordul Dunării
se află Ţara Basarabia. În Insula Peuce se
afla Biserica Albă, Căprioara de
aramă, Merele de aur din Grădina
Hesperidelor şi Sarabele Terrei
străvechi cum scrie istoricul Nicolae Densuşianu, cel ce-a deschis porţile Ist.Oriei între Matriarhat şi patriarhat
în Dacia străveche, aducând în prim-plan învăţăturile codate în mitologie,
datini, obiceiuri, creaţie populară, ce precizează locul nostru primordial în Ist.Oria omenirii.
Bibliografie:
· Densuşianu, Nicolae; Dacia Preistorică, Editura Meridiane, București, 1986;
· Eliade, Mircea; De la Zalmoxis la Genghis-Han.
Studii comparative despre religiile și folclorul Daciei și Europei Orientale,
Editura Humanitas, Bucureşti, 1995;
· Ghinoiu, Ion; Panteonul
dacic românesc, Editura Enciclopedică, Bucureşti, 1978;
· Gimbutas, Marija;
Civilizaţia Marii Zeiţe şi sosirea cavalerilor războinici, Bucureşti, 1997;
· Grigore V. George,
Preţioasele cnemide geto-dace, revista Dacia Magazin nr. 104-105;
· Hasdeu,
Bogdan-Petriceicu; Perit-au dacii?, Editura
Dacica, Bucureşti, 2009;
· Kun, N.A.; Legendele
şi miturile Greciei Antice, Editura Lider, Bucureşti, 2002;
· Leick, Gwendolyn; Dicţionar
de mitologie a Orientului Apropiat Antic, Editura Artemis, București, 2005;
· Lovinescu, Vasile; Dacia
Hiperboreană, Editura Rosmarin, Bucureşti,1996;
· Şeitan, Gheorghe; Mitul
Sarabha în simbolistica tezaurului de la Agighiol, revista Dacia Magazin
nr. 35-36;
· Turcu, Călin; Între
firesc şi imposibil, Editura Lucman, Bucureşti, 2001;
· Vartic, Andrei; Ospeţele nemuririi, Editura Vicovia - Babel,
Bacău, 2012;
· Vechiul
Testament, Cartea a doua a Macabeilor;
· Vulcănescu, Romulus; Mitologie română, Editura Academiei RSR,1985;
· Zorzoliu, Traian; Urmele
strămoşilor în Câmpia Boianului, revista Dacia Magazin nr. 93, 2013
au parintii sotul bunicii[3] legile mele suport video sunet hartie eu pe ale lor la fel si comune 1900-vesnic si etern[si obiectele bune].vesnic.
RăspundețiȘtergere