Olimpia Cotan
Prună
Preocupări
ştiinţifice despre enigmele Universului au fost apanajul cititorilor în stele,
ale magilor străvechi cu mult înainte de Eminescu, dar românul poet de geniu e
special deoarece a zidit cu înaltă măiestrie în creaţia literară înţelepciuni
străvechi pe temeiul înţelepciunii Zamolsiene a strămoşilor noştri geto-daci,
înțelepciuni păstrate în sanscrită, limbă din
care ştia 2500 de cuvinte, pe care le-a îngemănat într-o concepţie cosmogonică
originală.
Orice
român trebuie să ştie că Eminescu a fost un cunoscător meticulos al demersului
umanităţii către începuturile sacre şi avem ca model Manuscrisele sale de la Academia Română şi
din Biblioteca Centrală Universitară de la Iaşi, multe necunoscute încă.
Dacă
fizicienii fac filozofie de înaltă clasă, vom urmări creaţiile geniale
eminesciene de înaltă ştiinţă, decodare a mitologie în creaţia literară de
geniu. Înţelepciunea străveche e codată în mitologia geto-dacă, arhetip pentru
basmele, datinile şi obiceiurile străvechi din toată lumea.
Mihai
Eminescu iese pe poarta Răsăririi din
Raiul Daciei Edenice, pe care o regăsim în metaforele sale, dar şi în
cuvintele pline de tâlc ale strămoşilor geto-daci, pe Vatra Vechii Europei,
unde trăieşte azi poporul român, cum dau verdictul savanți ai lumii în domeniu.
Există argumente puternice să susţinem că ştiinţa
şi spiritualitatea pot clădi un model de Univers inteligent, conştient de sine,
ca în creaţiile literare ale lui Eminescu, precum Scrisoarea I, Luceafărul, SărmanulDionis, Ondina, Memento-mori,
Muşatin şi Codru etc.
Voi consemna din manuscrisele eminescesciene
aflate la Academia
Română, prezentate de cercetătorii români şi străini, aspecte
ce nu pot fi contestate întrucât graniţele dintre religia sacră, filozofie,
mitologie, ştiinţă şi critică literară nu pot fi lesne de escaladat, fiind
modalităţi de exprimare ale inteligenţei spirituale infinit-umană ce ne
îndeamnă să cutezăm.
Mihai
Eminescu e pionier al electro-dinamicii cuantice şi nu numai pentru că:
–
Face legătura cu Zaraostru-Zaratustra din religia iraniană, zeități ce-şi au originea la Dunărea Mijlocie,
promovată de Magii Khotani – preoţi Zamolsieni.
–
A folosit primul cuvântul Quantă - particulă
de lumină, aspaţială şi atemporală.
–
Demonstrează prin studiu că întregul Univers e o vastă expansiune energetică.
–
A introdus evaluarea luminii în Ani
lumină.
–
Demonstrează lumii că Mitologia geto-dacă e tezaur de înţelepciune primordială.
–
Fecioara e din forma cea dintâi/ E
veşnică minune/.
–
Exprimă influenţa gândirii subconştiente asupra cunoaşterii.
–
Foloseşte denumirea de Hiper Yon
pentru Luceafăr că e Quantă specială ce răsare din genuni cu o întreagă lume, cunoscut în
fizica cuantică cu numele de Boson,
particulă divină cu numele savantului indian
Satyendranath Bose.
– Luceafărul e Magul călător printre stele ce face Totul în Universul necreat de el.
–
Eminescu deschide drumul Teoriei relativităţii şi trecerea în infinitate pe Căi de mii de ani ce treceau/ În tot atâtea clipe.
– Observă cum crearea şi anihilarea de
particule este esenţa cuantică a câmpurilor, așa cum afirmă și fizica cuantică.
–
Aduce în atenţie Energia Neagră
nedectabilă încă în Univers (96% din acesta), prezentând cum lumea evoluează înapoi, spre prima cauză... că
prin transformare substanţa se
întoarce ca Cercul în sine.
–
Omul e fiinţă spirituală infinită în
Universul multidimensional.
–
Omenirea îşi are izvorul în lumina primei
cauze, componentă sacră prin Fecioară
sacră.
– Omul, o undă e, având a undei fire spune
Eminescu în basmul Fata în grădina de aur.
–
Substratul convertirii este masă şi
reprezintă o constantă.
–
Toate prefacerile sunt accidentii
scrie tot geniul nostru național.
–
Sarmis întors din infern blesteamă divulgând lumii secretele Creaţiei, izvorul
omenirii şi mântuirii că Zamolse este moartea
morţii şi învierea vieţii. Îşi asumă blestemul rugăciune deoarece a îndrăznit
să se creadă Demiurg, refuzând darul divin al vieţii-ucigând, cum s-ar fi
întâmplat şi cu Luceafărul Cătălinei eminesciene, dacă Demiurgul, prin vocea
sa, Orândă divină, nu l-ar fi convins de rolul său ştiut în Cer.
–
Creatorul nu poate fi ucigaş ori
dătător de vieţi după rătăcirile unei
Clipe.
–
În mijlocul creaţiunii întregi e un Atom,
un punct matematic în care se lovesc
şi se concentrează toate puterile lumii
care constituie Sistema cosmică (manuscris nr. 2257 din 1868).
–
La Eminescu
apare Limita singularităţii numită de
ştiinţă Zidul lui Plank - cu care era
contemporan.
– Călăuzeşte singurătăţi de mişcătoare valuri că fiecare cuantă e
unică şi specifică.
– Singularitatea din mecanica cuantică
este specifică unei anumite cuante ce nu poate ocupa aceeaşi stare cuantică cu
nicio alta.
– Nimicul ce ascunde Totul; e prima secundă după Big-Bang.
– Universul era un ocean de lumină un câmp
Higg, calculat de ştiinţa fizico-matematică.
–
Din acest câmp se desprinde prima şi singura particulă.
– Luceafărul e un tip special de particulă,
în tangenţă cu energiile iubirii, specific umane.
–
Totul poate fi matematizat în Teoria ecuaţiunii universale – scrie
Mihai Eminescu cu mult înainte de Einstein şi consemnează că limba universală e o limbă de formule.
–
A exprimat primul ideea că Luceafărul este o Nuieluşă fermecată – Bagheta
lui Brahma – ce semnifică răsărirea unei
întregi lumi, dovedind că numai creaţia
poetică de geniu e o supremă
aproximare cuantică a lumii... O lume, ca nelumea... cum spune tot Eminescu.
–
Existenţa e formată din gheme de lumină –
intuind teoria cuantică a
superstringurilor fondată de savantul Jakyro Nambu, ce recunoaşte rolul
metaforelor poetice, ce n-au graniţe spațiale ori temporale.
–
Orice accelerare de mişcare sau timp sporeşte spaţiul în cosmogonie.
–
Face cunoscut lumii Temeiul Relativităţii
cuantice şi scrie o formulă aproape de Einstein.
–
Când unul dintre termeni scade, altul creşte proporţional E=mc2
deoarece mintea descoperă probabilităţi ce devin realitate când sunt studiate şi apoi
redevin probabilitate.
– Progresul e zvârcolirea tangentei în
spirală scrie Eminescu.
–
Religia este raportul omului spre infinit ca o tangentă a Luminii din Lumină.
–
Particula desprinsă, prima şi singura
ce crează, are un tip de masă apropiat de
om – iată Steaua Luceafărului, o particulă divină ce exprimă
tangenţialitatea dintre elementele Universale şi Pământene.
– Energiile iubirii sunt speciale întrucât pot păstra legătura
vibraţională cu Luceafărul şi acesta e special făcând trimitere la vibraţiile iubirii specific umane.
–
În creaţia sa se recunosc elemente cheie ale fizicii cuantice precum Teoria
cuantică a Superstringurilor, Universul Oglindă – Universuri Paralele – Energia
Neagră etc.
–
Luceafărul trece din Universul Material în cel Antimaterial spune Mihai
Eminescu în 1880. Trece printr-un câmp de
văpăi de energie - particulele ce confirmă masa (vezi Scrisoarea I). Această particulă e prima şi
singura că nu poate fi dezintegrată
fiindcă ar pieri întreg Universul: A lui suflet e-o scântee /Din luciri de curcubee
spune Eminescu în Muşatin şi Codrul unde Adevărul vrăjitor e Un fulger fără ţintă/ Un cap
fără zenit, e Magul fără stea
creatoare.
Motivaţia
supremă a dorinţei de a accesa energiile iubirii era să fie creator fierbinte.
Moartea
e de talia Fetei de împărat, din forma cosmogonică anterioară, din Sistema cosmogonică unde Zamolse e
intangibil că se sfarmă blestemele de
tronul său în Sarmis.
Zestrea Fecioarei sunt vibraţiile sacre ale iubirii
creatoare, statut invidiat şi de Luceferi.
–
Particula numită de Eminescu Luceafăr
s-a dovedit a fi atât de specială în
călătoria sa deoarece dezvăluie în avans descoperiri ale fizicii cuantice:
Zidul lui Plank, Podul Rozen –
Einstein, Găurile negre, Ghemele de lumină – superstringurile, Singurătatea cuantică etc. Găseşte Luceafărul drumul pe
scurtătură, dar şi calea de întoarcere,
din adânc necunoscut. Această particulă specială învinge forţele ce-l sorb adânc cu fiorii cruzi/ Ai golurilor
crude. Demiurgul îl trimite la locul său ştiut din cer, că ordinea Universală nu poate fi corectată. Se întoarce
cu greu pe Scurtătură, azi Podul Rozen – Einstein în timpul cuantic.
Demersul Luceafărului este un depozit
de iniţieri cuantice, străvechi, actuale şi de viitor.
În
Scrisoarea I, în Luceafărul, punctul ce se mişcă
crează şi autocrează, are masă de repaos. Luceafărul porneşte sorbit de-al haosului văi, cale
accesibilă numai acestuia. Se întoarce din adânc
necunoscut tot utilizând speciala cale
a Podului Rozen – Einstein: Vedea ca-n ziua cea dintâi/
Nascând în cale-i stele/ Cum izvorau lumine.
–E însingurat în misiunea sa cuantică, e special
Luceafărul, e o particulă divină diferită de Magul călător fără de Stea, e creator
tangenţial, căutându-şi o nouă identitate.
–Luceafărul
iese din Câmpul dosit în Energia Neagră şi conferă
masă unor particule speciale şi despre ce să fie vorba dacă nu despre
atracţia sa în vibraţiile iubirii specific umane.
Nu
e o cutezanţă să înţelegi că Mihai Eminescu a deschis calea înţelegerii către
începuturile sacre.
Luceafărul
se întoarce din a haosului văi pe o
cale din 300 de sensuri de adânc necunoscut.
Are
o imensă Sete de Repaos, în zona Răsăririi întrucât are masă prezentă în mişcare energetică.
În
mitologie există serpentina – şerpe în tină, Uroborul, şerpele care-şi
muşcă coada, întorcându-se către începuturile sacre. Ce simbol plin de ştiinţă
codată!
–Câmpul
Higgs, știm noi astăzi, generează particule ce
conferă masă.
–Dacă
ar pieri Luceafărul născut cu-o-ntreagă
lume, ar pieri şi eternul întreg al Universului. Demiurgul îi precizează
acestea Luceafărului cu o întrebare fără răspuns: Cum vrei puterea mea s-o neg /Lumină
din Lumină/ problematică regăsită atât în știinţă, cât şi în religie. Iată de ce moartea
pentru Luceafăr nu se poate: fiindcă ar
nărui Universul uman.
–
E particula în Adevăr Divin, scăldat în foc de soare.
–Luceafărul
eminescian e Particula Sacră codată
de Nemurire Zamolsiană, că în Sarmis care-i un mort viu întors din Infern ca
Luceafărul, Zamolse e Demiurgul, ce nu-i atins de blesteme că face parte din
Cosmogonie, anterioară Cuvântului din
Pregeneză, cum scrie Ioana Em. Petrescu. În
Sarmis blestemul se loveşte de tronul Cosmogonic şi se transformă-n Imn al Creaţiei.
–Zamolse
e semănător de stele şi începător de
vremi.
–Zânele
şi zânii, sfinţii încurcă firele în ghemul creaţiei, dar nu le pot anihila, nu
pot ieşi din spaţiul originar, fiindcă ce este creat e finit, infinită e numai creaţia cum subliniază Ioana Em. Petrescu: Luceafărul e Creatul Creator, dar pe alt plan al creaţiei. Autoarea
nu cutează în a stabili statutul Luceafărului O specială particulă Divină atrasă în tangenţă cu vibraţiile
iubirii specifice numai Fecioarei, Maica Precistă a omenirii, sacră pe Terra, înrădăcinată în
mitologia geto-dacă, dar Mihai Eminescu îndrăzneşte motivat să indice această
lumină numită de el Luceafăr, atingător de apariţia
omului, a vieţii pe Terra, enigmă nedezlegată încă.
–Vestimentaţia
Luceafărului dezvăluie Ere
existenţiale din care vine cu greu. Întâi e un mândru tânăr, cu păr de aur
moale Ce ţine-n mână un toiag/ Încununat
cu trestii.
–Aduce
în prim-plan sursele de carbon – 666
– şi rolul clorofilei în întreţinerea
vieţii pe pământ. În mlaştină creşte trestia şi e locul de carbonizare al
copacilor, rezerve de energie terestră. Carbonul e suportul vieţii pe Terra cum atestă ştiinţa modernă.
–Sfânta Vineri îi dă o floare lui Florin s-o arunce în Grădina de aur, că Demiurgul a pus Rai în Eden – grădiştea
geto-dacă, pe râul Fison-Istru. Această grădină e prea de aur, prea
artificială. prea departe de atmosfera pământeană, că-i lipsită de vegetataţie,
flori, trestii, arbori, ploi etc.
–Fata e dusă de Florin în lume pe o corabie
aeriană din turnul întunecos, izolat, suspendat.
–Luceafărul
e Domnul Valurilor, al ondulaţiunii
universale şi în filozofia lui Vasile Conta.
–A
doua înfăţişare îl prezintă cu negre viţe
de păr şi pe cap cu o coroană
arzătoare /Venea plutind în adevăr/
Scăldat în foc de soare/, că adevărul e unic şi poate fi cunoscut.
Coroana era aşa de lucitoare încât părul
său bălai părea negru, luminat din spațiu, poate de un soare negru, de a cărui existență Mihai Eminescu ştia... Căci Energia neagră nu
este încă descoperită decât în proporţie de 4%.
–Giulgiul
este negru şi Câte secrete-s în negura
codării din subconştient. Ochii lucesc adânc, himeric ca două patimi pline de-ntuneric, de necunoscut.
–Dezvăluie
mai mult Că soarele e tatăl meu /Iar
noaptea-mi este muma în sensul codat.
–Luceafărul
ştie că se descompune, dar se şi recompune că-şi păstrează forma, lăsând o pecete.
–De la Zmău, Luceafăr, HyperYon rămâne
numai Sărutarea, pecetea codată
a geto-dacilor.
–Ţi-aş închide zarea ta cea clară cu al meu sărut şi conştient se prefăcu în steauă.
–În
basmul Fata în grădina de aur, Zmăul e
uluit de cum poţi să dai eternitatea pe o
clipă, de cum poți sacrifica întregul
pentru una din părţile sale.
–În
Luceafărul eminescian fata plânge când porneşte Luceafărul intuind
că la întoarcere va fi altul.
Zmăul plânge când se întoarce, că
asta-i soarta sa, ce-l apropie de oameni doar tangenţial.
În Grădina
de aur numele perechii pământene al fetei de-mpărat e Florin ce indică
explicaţia de ce Cătălin din Luceafărul e copil din flori şi de
pripas, faţă de Cătălina ce are rude şi urmaşi din mari împăraţi. Oare atingerea
Luceafărului a adus în lumea androgină bărbatul?
Zmăul
înţelege ce-i spune Creatorul, care-i Zamolse în Sarmis, şi plânge, dovadă că-i particula cea mai
apropiată de lumea pămănteană, de atmosferă, de-i blesteamă spune noi, dar e o urare să nu treacă prin chinurile despărţirii
de care acesta are ştiinţă Un chin să
aibă/ de-a nu muri deodată./
Luceafărul rămâne
nemuritor, distant şi rece, poziţie
de maturitate a înţelegerii divine.
–Strămoşii
geto-daci sacralizau pâinea cu PupeZeea,
adică Sărutul Zânei, numit din
strămoşi Pistolnika, o pecete
slobozită de la distanţă cu multă precizie, pistolul de văpăi purtat de
energiile slobozite dintr-un roi de stele ce-o propulsează pe Nika, steluţa cu
forţe de izbândă colosale numită Victoria în mitologia geto-dacă şi ce altă
victorie mai măreață decât Facerea lumii
cunoştem noi, oamenii? În vechime, Luminiţa lucitoare, autoarea acestei măreţe
victorii, era Nika ce se mai dăltuieşte încă pe stâlpii de la capul celor duşi la Zamolse, în spaţiile
geto-dace de la începutul lumii.
–Patriarhatul
îl consideră pe Luceafăr ca un special Adevăr ce se scaldă în luminile
intuiţiei geniale eminesciene, dezlegător
de Adevăr scăldat-n foc de soare.
–Luceafărul
e atingere masculină neandrogină, codată în genomul uman, e inteligenţă înnăscută.
–Fata
de Împărat e coştientă de legatura cu Luceafărul, ca parte a Eternului Întreg.
Creaţia
eminesciană este o înaltă expresie a conexiunii de orizont în creaţia poetică
filozofică de geniu, în relaţie cu ştiinţa, aspect ilustrat tangenţial în Teoreme poetice de Basarab Nicolaescu.
Despre
basmul Fata din grădina de aur,
Ilarie Chendi spune că e variantă a Luceafărului.
D. Caracostea precizează că între ele e o identitate de concepţie: că acest basm e creaţie originală, de întâiul
ordin şi pătrunsă ... de farmecul lexical şi ritmic, propriu creaţiilor
eminesciene.
Diferenţa
dintre basm şi poem este una de clasă ştiinţifică. Basmul se petrece pe pământ,
iar Luceafărul nu coboară în jos,
nici la îndemnul Fetei de Împărat, căci e scăldat
în foc de soare.
În
Memento mori seminţele existenţei sunt pe ramuri de raze în a haosului câmpuri, despre care ştim azi
că în fizica cuantică reprezintă Câmpul
Higgs, dar Eminescu foloseşte pluralul câmpuri şi nu se înşeală, că-i o cale cosmică din Universul – ceaţă sură până la Adevărul scăldat în foc de Soare.
Ce
atingere colosală de intuiţie genială la Mihai Eminescu, dar
și la savantul indian în Satyendranath
Bose, cel ce n-a fost onorat cu niciun Premiu Nobel, deși a pus bazele statisticii cuantice, iar
particulele divine Boson – Higgs îi poartă numele...
Mihai
Eminescu este autorul unei teorii genetice universale originale bazată pe o
amplă cunoaştere a mitologiei geto-dacice străvechi, pe cunoaşterea
concepţiilor filozofice din Antichitate şi până în vremea sa, cunoaşterea
iniţierilor păstrate în limba sanscrită originară din Carpaţi, exprimată cu
genialitate literar-metaforică.
Mircea
Eliade aprecia că studiul mitologiei a
ajuns ştiinţă după un secol de la Mihai Eminescu.
Unii
critici literari au impresia că Eminescu se adresează numai lumii literare şi
studiile asupra operei sale din afara acestui cerc sunt ale unor iluştri necunoscuţi.
L-am
numit pe Eminescu savant şi am atâtea
argumente s-o afirm! Am la îndemână câteva surprinse de cei ce i-au cercetat
manuscrisele şi mă refer la
Cassian Maria Spiridon, la Pompiliu Crăciunescu
- Strategiile fractale, la Basarab Nicolaescu
- Teoreme poetice, şi să nu uite
nimeni că am fost vitregiţi de vremuri de ne-am cunoscut înaintaşii geniali
numai prin cenzură.
Mihai
Eminescu scrie că fenomenele lumii pot fi
cuprinse într-o ecuaţiune pe care a consemnat-o în opera sa:
- · Orice moment din viaţa Universului e ecuaţiunea momentului următor.
- · Orice moment prezent e ecuaţiunea momentului trecut (Manuscris 2267).
- · Sfinxul e o întrebare, iar piramida un răspuns. Piramida e un pătrat care se repetă în infinit.
- · Amândouă sunt o ecuaţiune la care n-a gândit nimenea. (Rugăciunea unui dac)
- · Cele 4 puncte converg într-unul şi formează o piramidă. E un finit în raport cu infinitul.
- · Un cerc ce se repetă în infinit culminează într-un vârf.
- · Dumnezeu e un Atom, un punct matematic comun unde se lovesc toate puterile pământului spre a constitui organismul de legi adică Sistema Cosmică.
- · Tot ce există în Univers e alcătuit din cuante de energie – vibraţie.
- · Orice element al universului are viaţă în infinite energii inteligente.
- · Quantele-s aspațiale, atemporale şi există pretutindeni şi simultan...
Eminescu a săpat în trecut şi-a ajuns în
viitor, precum particula sa divină,
Luceafărul.
Bibliografie:
·
Crăciunescu Pompiliu, Strategiile
fractale, Editura Junimea, 2003;
·
Cassian Maria Spiridon, Eminescu azi, Editura Junimea, 2005;
·
Eminescu Mihai, Versuri
lirice, Editura Muzeul literaturii române, Bucureşti, 2000;
·
Nicolaescu Basarab, Teoreme
poetice, Editura Cartea Românească, Bucureşti, 1996;
·
Petrescu Em.
Ioana, Eminescu şi mutaţiile poeziei
româneşti, Editura Viitorul Românesc, București, 1998;
·
Vulcănescu Romulus, Mitologia
Română, Editura Academiei Române, Bucureşti, 1987.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu